Tuesday, March 18, 2014

El bar del poble

Esmorzàvem en un dels bars del poble. Tot i ser un matí de març feia molta calor. Em vaig treure el mocador, la jaqueta i, després, la camisa. Em vaig quedar en tirants perquè sentia que la pell em picava. El te cremava molt encara i mentrestant me menjava una torrada. Anàvem xerrant. Va sortir una dona del bar i va obrir la porta que teníem just al davant, a uns metres de les taules on séiem. De dins, va treure un carretó carregat de testos amb margalides, un aparador amb bulbs de tulipans i sacs de terra. Va obrir també una finestra i de fora es veien uns pots decorats per ficar-hi flors a dins. Algunes senyores hi entraven i s'emportaven rams. A la botiga de verdures també hi anava entrant gent i tothom xerrava animadament. 
Si mirava més amunt, veia com el carrer s'anava fent estret. Al fons, una mare amb el seu nen en braços es mirava les flors que tenia davant la porta de casa seva. Dues senyores grans s'aturaren a parlar amb ella i a tocar-li les galtes al nen. Li deien coses i ell somreia. Mentrestant seguíem xerrant. Jo feia glopets petits al te i tu et prenies el teu cafè lentament. 




No comments:

Post a Comment